Milé dámy, spolubojovnice!kapka24.jpg

Jak se vám dařilo dodržovat zvýšený přísun tekutin? Byly jste na sebe hodné? Pokud ano, máte již úspěšně zavodněné tělo a můžeme přistoupit ke kroku 2 - čištění organismu (detoxikace).

Organismus se nedokáže zbavovat odpadních látek a postupně se zanáší nevyloučenými odpady. Tyto látky se nazývají homotoxiny. Jak probíhá zanášení organismu a boj s vnitřním znečištěním?cisteni19.jpg

V první fázi (vylučovací) se tělo snaží vytvořit sliznicemi sekret a snaží se škodlivé látky vyloučit - člověk smrká, kašle, je zahleněný, potí se. Na psychické úrovni se jedná o nervozitu a neklid.

Druhá fáze (reakční) probíhá na úrovni zánětů - tělo se snaží škodliviny a jedy spálit. Antibiotika však nedávají možnost vyrovnat se s daným problémem a tak se záněty opakují na různých místech organismu.

Třetí fáze je ukládací. V této fázi tělo ukládá škodliviny kdekoliv v mezibuněčném prostoru těla. Je často provázeno vzrůstem váhy, tvorbou kamenů, písku. Dostavuje se zácpa, objevuje se celulitida a vznikají křečové žíly, hemeroidy a tvoří se otoky a cysty.hubnuti26.jpg

Čtvrtá fáze je tzv. impregnační - škodliviny narušují vnitřní strukturu buněk a způsobují poruchu funkce orgánů. Zanešení organismu na této úrovni se prezentuje například jako chronický únavový syndrom, alergie, ekzémy, migrény, vředové choroby, deprese atd.

Páta fáze je již degenerační. Onemocnění se rozvíjí naplno a jsou diagnostikovány jako dna, artróza, cukrovka, angína pectoris, roztroušená skleróza aj.

Proto detoxikace organismu patří mezi základní návyky pro zdraví.

Jejím cílem je těmto fázím zanášení předcházet a k tomu je určena

Vláknina aneb i střeva potřebují svůj kartáčekkoktejlik17.jpg

Spousta žen udělá chybu, když zvýší příjem vlákniny, aniž by předtím zlepšila svůj pitný režim. Je logické, že bez dostatku tekutin a dostatečného přísunu vlákniny může vzniknout zácpa. Zdravý dospělý člověk by měl denně přijmout asi 20-30g vlákniny.

Co je vláknina?

Vláknina je směs nestravitelných sacharidů, které procházejí žaludkem a střevy v nezměněné podobě. Podle rozpustnosti vlákniny ve vodě ji dělíme na rozpustnou a nerozpustnou. Příjem obou typů vlákniny je pro naše zdraví nezbytný.

V čem najdete vlákninulusteniny23.png

Nerozpustnou - slupky obilných zrn, ovoce, zelenina, celozrnné pečivo, semínka, ořechy, pšeničné otruby, neloupaná rýže.

Rozpustnou - dužina jablíček, hrušek, luštěniny, fazole, hrášek, ječmen, psýllium, sojové produkty.

Je vláknina dobrá při hubnutí?

Vláknina sice nemá žádnou výživovou hodnotu, ale hraje velice důležitou roli v udržování dobrého zdravotního stavu. Lidé s nadváhou ztratí na váze, pokud ve svém jídelníčku zvýší množství vlákniny. Vtip je v tom, že jídlo s vlákninou se pomaleji dostává ze žaludku do střev, a proto se pocit hladu dostaví později, sníme eméně, vstřebává se méně cukru a tedy i méně kalorií.

Poznámka: Nezapomeňte nadále zvýšeně přijímat tekutiny!

 

Jak na změnu v jídelníčku?jidelnicek20.png

  • místo bíleho chleba a rohlíku sáhněte po celozrném pečivu
  • začněte obden s obilninami - ovesné vločky s kusem ovoce, lžičkou semínek či ořechů, můžete přidat lžíci otrub nebo jiné vlákniny
  • místo loupané bílé rýže zkuste rýži neloupanou (má chuť po oříškách)
  • ke každému talíři jídla si přidejte hrst jakékoliv zeleniny
  • na svačinku či večer u televize si nakrájejte jablko nebo mrkev
  • zeleninu místo vaření připravujte na páře
  • zkuste pokrm našich babiček - brambory vařené i snězené se šlupičkou

Extra tipypure12.jpg

Vím, že ne všechny máme dostatek času sledovat příjem vlákniny, a proto je tu skvělý tip pro šetrné vyčištění organismu, který je pečlivě sestavený pro čištění střev, jater, plic, ledvin a močového aparátu - produkt s vlákninou pro čištění

Jak jste na tom s mlsáním?

Nemůžete si odepřít sladké? Zkuste vyměnit váš obvyklý hřích za speciální léčivou bio čokoládu z nepraženého bio kakaa. Kakaové boby mají vysoký obsah antioxidantů, jsou skvělým zdrojem hořčíku, B vitamínů, minerálů a dalších hodnotných látek, které si ve své nepražené podobě uchovávají nedotčené a nejlépe vstřebatelné.cokolada1.jpg

Veškeré ingredience této čokolády byly zpracovávány při teplotě nižší než 42 st. celsia, veškeré výživné hodnoty jsou tak zachovány. Stoprocentně bez živočišných produktů, bez mléčných a sojóvých přísad a bez přidaného cukru. Slazeno raw sirupem z agáve, tepelně neupravovaným rostlinným sladidlem s nízkým glykemickým indexem. Je přijatelný i pro diabetiky. Neobsahuje žádné emulgátory, pojiva, přídavné ani jiné chemické látky. Tato bio čokoláda má nízkou energetickou hodnotu - BIO čokoláda

Shrnutí na závěr

Budeme dodržovat zvýšený příjem tekutin a zvýšíme příjem vlákniny. Mlsat budeme zdravě a uvědomíme si, že momentální nárůst váhy je naprosto vpořádku a je způsoben zvýšeným obsahem vody a vlákniny v těle.cviceni25.jpg

Budeme si představovat a vizualizovat, jak chceme v létě vypadat :-)

Pokud budete mít jakékoliv osobní dotazy nebo vám něco nebude jasné, napište mi a ráda vám odpovím - kontakt na mne.

Dárek pro vás

Stáhněte si z našich stránek Fitář - pomocný deníček spustitelný na počítači pro lepší plánování a přehled při hubnutí (Fitář - stáhnout 1MB).

 

podpis-monika2.jpg

 

 

 

Objednat poradenství k trvalému snížení váhy